Monday 4 January 2016

Tahukah Anda, Mineral Zinc Penting Untuk Anda




Zinc merupakan kompenan penting dalam setiap sel tubuh. Ia memainkan peranan dalam tindak balas enzim dan terlibat dalam pelbagai aktiviti biokimia. Zinc diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan yang normal serta menguatkan ketahaban imun tubuh. Ia juga penting untuk sintesis protein dan bahan genetik DNA.



Bagi seorang lelaki, paras zinc yang baik membantu di dalam mengekalkan paras hormon testosterone yang baik.



Apabila anda sudah menjangkau usia 30 tahun, paras penghasilan testosterone anda akan semakin berkurangan, dan anda memerlukan penggalak yang sesuai untuk terus memastikan anda tetap kekal cergas dan sihat.


Bagi mereka yang menghidap kencing manis, pengambilan mineral zinc membantu mereka mengekalkan paras insulin pada tahap yang baik. Disamping ia sangat penting untuk membantu penyembuhan luka.



Bagi mereka yang mengalami masalah kulit muka seperti jerawat, kekurangan mineral zinc adalah merupakan salah satu punca timbulnya masalah anda. 



Adakah anda hidangan harian anda mengandungi makanan yang membekalkan mineral zinc kepada tubuh anda?

JIka TIDAK, pengambilan supplement Zinc Complex yang berasaskan tumbuhan adalah sangat membantu anda.


Ia adalah pelaburan yang sangat berbaloi untuk anda. Memberikan vitamin dan mineral penting untuk tubuh adalah langkah bijak untuk anda mengekalkan kesihatan anda.





Dapatkan khidmat rundingan percuma daripada saya untuk membantu anda meningkatkan kesihatan anda melalui pemakanan supplement kesihatan yang sesuai.


Hafid Sulaiman
FB Page: Kesihatan Adalah Anugerah







 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...