Wednesday 12 April 2017

Gejala Kolesterol Tinggi


Seseorang individu  berisiko terdedah kepada serangan jantung bila dia mempunyai kolesterol LDL (Low density lipoprotein) yang lebih tinggi daripada kolesterol HDL (High density lipoprotein).
Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri. Ini menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol.

Lama-kelamaan, plak kolesterol ini menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit. Ia adalah satu proses yang dipanggil atherosclerosis.





Gejala Kolesterol Tinggi



Kebanyakan orang yang mengalami kolesterol tinggi tidak mempunyai tanda-tanda atau gejala. Anda dan doktor anda tidak akan dapat mengesannya, walau bagaimana pun antara gejala yang mungkin berlaku adalah seperti berikut:
 

  • Angina iaitu sakit dada atau ketidakselesaan akibat aterosklerosis pembuluh darah koronari Intermittent claudication iaitu rasa sakit pada bahagian betis apabila berjalan pada jarak tertentu.
  • Hal ini berlaku kerana aterosklerosis pembuluh darah di kaki yang menyebabkan penyumbatan di salur darah dan seterusnya menghalang pengedaran darah yang lancar.

  • Stroke atau mini stroke berlaku apabila darah beku atau pendarahan (salur darah pecah) di bahagian tertentu otak. Ini menyebabkan bahagian otak yang terlibat akan hilang fungsi dan kelumpuhan anggota berlaku.

  • Plak pecah boleh menyebabkan berlakunya trombosis koronari dan penyumbatan aliran darah ke jantung iaitu serangan jantung

  • Xanthoma iaitu ketulan kuning pada kulit terutama di sekitar mata. Ketulan kuning ini disebabkan oleh penggumpulan lemak dan biasanya menyebabkan kolesterol tinggi dalam darah. Xanthoma selalunya terjadi terutama di kalangan mereka dengan hiperkolesterolemia familial.

Produk Shaklee Yang Membantu Anda Untuk Kawal Kolesterol


Apabila anda mengalami masalah kolesterol, tindakan awal yang harus dilakukan adalah KAWAL dan JAGA pemakanan anda.


Antara usaha yang boleh membantu dan terbukti boleh membantu adalah dengan pengambilan makanan tambahan tertentu.


Di sini, saya cadangkan beberapa produk Shaklee yang terbukti membantu anda untuk jadi lebih sihat.

OmegaGuard - Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi


OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

HARGA RM136 | 90 KAPSUL


Phytocol-ST


Beberapa kajian telah membuktikan bahawa pengambilan diet yang sihat dengan sterol dan stanol tumbuh-tumbuhan dapat memberikan manfaat yang ketara terhadap kesihatan. 

Sterol dan stanol adalah bahan semula jadi yang terdapat di dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. 


Struktur molekulnya yang sama seperti kolesterol membolehkannya bersaing dengan kolesterol untuk penyerapan dan membantu meningkatkan kesihatan tubuh secara amnya.


HARGA RM197 | 120 BIJI


VIVIX


Produk premium daripada Shaklee untuk meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

VIVIX mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.


RM475 | 150ml


Nota Kaki: Produk ini adalah sebagai makanan tambahan bukan ubat-ubatan.

Anda ada masalah kolesterol?


Insyaa Allah, produk di atas boleh membantu anda. Yang penting, konsisten mengamalkannya. 


Jangan harap baru ambil 2-3 kali, kolesterol anda dah turun mendadak.

===
Rujukan:
www.myhealth.gov.my
wikipedia.org


Abang Jual Produk Shaklee.
Whatsapp 013-3727.508
Pengedar Shaklee Klang dan Shah Alam


ID: 946651

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...