Tuesday 23 August 2016

Vitamin Untuk Membantu Masalah Vena Verikos Atau Urat Berpintal




Sebelum ini saya telah kongsikan tentang masalah urat berpintal atau urat simpul yang juga dikenali di dalam istilah perubatan sebagai Vena Verikos (Vericose Vein). Klik Untuk Baca

Kali ini saya ingin kongsikan pula tentang vitamin yang membantu mencegah masalah urat berpintal atau urat simpul serta membantu merawat masalah ini.

Pengambilan hidangan yang kaya dengan vitamin ini atau pengambilan supplement (makanan tambahan) membantu mencegah masalah ini sejak dari awal lagi.

Langkah pencegahan adalah sangat penting agar kita tidak menghadapi masalah di kemudian hari.



Vitamin Untuk Membantu Masalah Vena Verikos Atau Urat Berpintal


Secara umumnya, untuk memastikan aliran darah serta salur darah yang normal dan baik, seseorang harus mengambil makanan yang kaya dengan vitamin berikut:

1) Vitamin B

Vitamin B dapat membantu mencegah dan merawat urat berpintal. Terdapat 8 jenis vitamin B. Antara yang terpenting untuk membantu masalah ini adalah B9 atau asid folik, Vitamin B12 atau cobalamin dan vitamin B6 atau Pyrodixine. Ia sangat penting bagi mereka yang mempunyai sejarah keluarga yang mengalami masalah urat saraf. Selain itu, Vitamin B3 juga penting untuk membaiki peraliran darah dalam vena dan arteri. 

Vitamin B


2) Vitamin C

Vitamin C adalah antioksidan dan vitamin larut air yang banyak terdapat di dalam darah. Manusia memerlukan vitamin C untuk membantu pembentukan kolagen, pembentukan kulit dan juga elastin yang mana membantu kulit untuk meregang. Tisu-tisu ini sangat diperlukan untuk memastikan dinding vena kuat dan fleksibel. Pengambilan vitamin C yang kurang boleh menyebabkan berlakunya atherosclerosis, iaitu pemendapan plak dalam salur darah yang boleh menyebabkan berlakunya strok dan masalah jantung. 
 
 
 
3) Vitamin E
 
Vitamin E adalah sejenis antioksidan dan vitamin larut lemak. Vitamin E biasanya terdapat pada sel membran yang terbina daripada lemak. Fungsi vitamin E adalah untuk meneutralkan radikal bebas yang menyerang salur sarah sekaligus menguatkannya. Ia juga menggalakkan pengaliran darah yang lancar melalui vena dan arteri. Vitamin E juga membantu mengelakkan platelet daripada melekat dan seterusnya terjadi salur darah tersumbat.
 
 
 
Selain daripada vitamin-vitamin ini, terdapat juga nutrien penting yang lain seperti kalsium, magnesium dan omega 3.

Apa Yang Shaklee Tawarkan Kepada Anda

 
Bagi mereka yang menginginkan kesihatan yang terbaik termasuklah ingin mencegah masalah urat berpintal atau urat simpul, Shaklee menyediakan beberapa produk supplement vitamin yang sangat membantu anda.
 
Baca Juga: Kenali Shaklee
 
Ia merupakan alternatif terbaik bagi anda yang tidak mampu mendapatkan keperluan harian vitamin B, C dan E melalui hidangan harian anda.
 
Berikut merupakan produk suppelement yang boleh membantu anda meningkatkan dan mengekalkan kesihatan anda:

1) B Complex

HARGA RM53.75 (120 BIJI)


2) Sustained Release Vita-C Plus

HARGA RM92.50 (180 BIJI)


3) Vita E Complex
 
HARGA RM149 (120 SOFTGELS)
 
 
Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee untuk tingkatkan kesihatan anda secara keseluruhan? 

WHATSAPP 013 37 27 508

Moga bermanfaat

Hafid Sulaiman
FB Page: Kesihatan Adalah Anugerah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...