Friday 13 February 2015

Ada Apa Dengan Minuman Tenaga



Minuman tenaga bukan sahaja menjadi kegilaan bagi atlet sukan bahkan mereka yang bekerja di bawah terik matahari juga sangat meminati minuman tenaga. Kepelbagaian jenama yang boleh didapati di kedai di tepi jalan atau di pasaraya besar mahupun yang kecil, memberikan pilihan kepada mereka.


Minuman Tenaga


Namun selepas saya mengenali minuman tenaga ini yang tidak dijual di kedai runcit biasa atau pasaraya, saya lebih teruja untuk menikmati kehebatannya terutama untuk kesihatan.

Rasanya sangat lazat, tiada karbonat atau gas, dan kurang gula menjadikan ia sangat baik untuk kesihatan saya. Ia memberikan kelainan berbanding 100 Plus, Gatorade, Red Bull, Livita dan lain-lain jenama unggul di pasaran.

Itulah minuman tenaga Performance Drink yang diperkenalkan oleh Shaklee yang telah menjadi minuman tenaga bagi ramai atlet sukan dan angkasawan.




Kelebihan Performance Drink


Antara kelebihan Performance Drink Shaklee adalah:

#1. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air kosong.  Dengan Performance Drink, anda dapat memastikan cecair di dalam badan akan terus seimbang untuk kekal aktif.

#2. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain. Ini menjadikan ia sangat istimewa dan menjadi pilihan utama bagi mereka yang menyedarinya.

#3. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum. Shaklee berusaha untuk menghasilkan sesuatu yang sangat bermanfaat untuk kesihatan atlet sukan.

#4. Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.



#5. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan. Jika anda seorang yang prihatin dengan kesihatan anda, ini menjadi satu aspek penting di dalam pemilihan makanan anda.

#6. Ia boleh diminum oleh sesiapa sahaja, di mana sahaja untuk anda kekal aktif melakukan aktiviti kesukaan anda.

#7. Bersifat isotonik iaitu minuman ini mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah anda. Kesannya ia akan mudah diserap dan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah dan impaknya- tubuh anda lebih cergas dan kurang penat.

Anda tahu apa yang anda perlu lakukan untuk dapatkannya..



Put in the best, bring out the best. Powering Athletes. Fueling Dreams. From Start to Finish.

Hafid Sulaiman

SMS/WhatsApp: 013-3727 508

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...