Saturday 13 June 2015

Badan Lemah dan Cepat Penat



cepat penat dan badan lemah


Usia semakin meningkat. Badan makin lemah, cepat penat, susah nak bangun tidur, kurang bertenaga dan sudah semakin tidak aktif. Namun, ada sebahagian orang walaupun usianya sudah lanjut, namun masih lagi kelihatan muda dan masih bertenaga. Apa rahsia mereka?


Jawapan yang mudah adalah gaya hidup sihat.

Kesihatan Adalah Anugerah


Mengamalkan gaya hidup yang sihat menunjukkan bahawa seseorang itu sangat menghargai nikmat kesihatan.

Ia mempunyai pelbagai cara dan setiap satunya mempunyai kelebihan masing-masing.

Kepentingan Bahan Bakar


Nutrien penting yang terdiri daripada vitamin dan mineral merupakan bahan bakar penting di samping protein, lemak dan karbohidrat.

Anggota tubuh dan setiap organnya merupakan mesin atau enjin yang amat penting. Ia memerlukan nutrien yang tertentu pada kepekatan yang tertentu untuk berfungsi dengan baik.

Fikirkan sahaja berkenaan kenderaan yang anda naik. Prestasinya pasti terbaik apabila anda memberikan sesuatu yang terbaik untuknya. Kekurangan bahan bakar menyebabkan sebahagian enjin itu tidak berfungsi dengan baik dan kekurangan kuasa.



Kekurangan nutrient menyebabkan tubuh anda menjadi lemah dan mudah jatuh sakit.

Kekurangan nutrient berlaku disebabkan pemakanan yang tidak seimbang.

Lihatlah hidangan yang anda makan setiap hari. Adakah ia mencukupi untuk memberikan anda kesihatan yang optimum.

Anda pasti sedar akan kekurangannya tetapi adakah anda peduli. Anda biarkan badan lemah dan anda cepat penat, tetapi anda tidak mahu memperbaiki cara pemakanan anda.


Bagaimana Shaklee Membantu Saya


Sentiasa aktif dan bertenaga menjadi impian setiap orang. Siapa yang mahukan sakit.

Saya menyedari bahawa apa yang saya makan setiap hari mempunyai kekurangan. Ini menyebabkan badan lemah dan cepat penat.

Berkenalan dengan Shaklee, memberikan saya alternatif untuk melengkap pinggan hidangan saya.

Saya kongsikan satu produk yang membantu saya dan saya yakin ia juga boleh membantu anda.

Vita Lea – 100 Tahun Berkhidmat Untuk Manusia




Vita Lea merupakan multi vitamin dan multi mineral. Ia membantu saya mendapatkan 28 vitamin dan mineral penting  setiap hari. Sudah 100 tahun membantu jutaan orang meningkatkan dan mengekalkan kesihatan.

Jika anda rasa, anda sering kali gagal seimbangkan hidangan harian anda, VITA LEA sangat membantu…

Anda yang rasa badan lemah dan cepat penat, mengambil Vita Lea adalah tindakan yang bijak.

Kurang bertenaga, cepat penat, ambil vita lea


Ini baru satu produk Shaklee. Ada banyak lagi yang boleh membantu anda. Jom selongkar blog saya..


Hafid Sulaiman



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...