Saturday 1 September 2018

Koenzim Q10 (CoQ10) Membantu Peredaran Darah Yang Lancar


peredaran darah


Sistem peredaran darah berperanan mengangkut oksigen dan nutrient ke sel-sel, membawa bahan buangan keluar dari sel dan melindungi badan daripada jangkitan penyakit.

Sistem peredaran darah ini sangat bergantung kepada jantung.

Jantung merupakan antara organ yang paling penting dalam badan manusia. Jantung juga adalah organ yang tidak pernah berhenti berdegup untuk menjalankan tugas mengepam darah ke seluruh badan.


Bagi membantu peredaran darah yang lancar, koenzim Q10 adalah antara nutrient penting yang sangat membantu.

Sayangi jantung anda


Koenzim Q10 (CoQ10) Membantu Peredaran Darah Yang Lancar


Koenzim Q10 (CoQ10) boleh didapati melalui pemakanan harian kita. Antara sumbernya adalah:

- Daging
- Ayam
- Kacang soya
- Brokoli
- Parsley
- Avokado
- Strawberi
- Blackcurrant
- Mackerel
- Tuna
- Minyak zaitun
- Walnut
- Pistachios
- Hazelnut



CoQ10 lebih tertumpu pada organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Peredaran darah yang sihat menandakan jantung yang kuat dan sihat. Untuk memastikan ia berdegup sihat, anda memerlukan rangsangan CoQ10 yang membantu:

• Menguatkan otot jantung(1)

CoQ10 mengekalkan tahap tenaga optimum dalam otot jantung untuk membolehkan ia mengepam jumlah darah cukup ke seluruh badan.


• Menyokong fungsi jantung sihat(2)

Ia mengelakkan saluran darah anda bebas dari mendapan kolesterol LDL, penyebab utama penyempitan saluran darah. Ia juga memberi tenaga kepada otot jantung dan mengawal tahap radikal bebas di dalam jantung, terima kasih kepada sifat antioksida yang kuat.

• Tingkatkan tahap tenaga untuk mereka yang makan statins(3)

Ubat statin membantu untuk mengawal dan mengurangkan paras kolesterol dan merendahkan risiko penyakit jantung dan strok.

Statins mengurangkan pengeluaran CoQ10 dalam badan, yang mempengaruhi kecekapan mengepam jantung. Suplemen CoQ10 membantu dalam mengekalkan tahap normal CoQ10 di dalam jantung.

Baca Juga: CoQ Trol Plus

Tahukah Anda?
Kajian menunjukkan bahawa statin, ubat penurun kolesterol menghalang pembentukan CoQ10 sebanyak 40%. Oleh itu, mereka yang memakan ubat ini memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi. Tambahkan CoQ-Trol Plus sekarang!

Untuk kesan yang lebih baik untuk kesihatan peredaran darah, dicadangkan juga seseorang itu mengambil tambahan polifenol, sterol tumbuhan dan stanol serta Asid Lemak Omega-3 (EPA dan DHA).


Rujukan:
1. Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.
2. Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.
3. Peter H. Langsjoen, M.D., F.A.c.c. The clinical use of HMG CoA-reductase inhibitors (statins) and the associated depletion of the essential co-factor coenzyme Qlo; a review of pertinent human and animal data.

Sumber:
- Shaklee Today

Abang Jual Shaklee
Whatsapp 013-3727.508

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...