Wednesday 7 October 2015

GLA Complex: Khasiat GLA, Vitamin E dan Minyak Biji Bunga Matahari



GLA (asid gamma linolenik) sering menjadi pilihan wanita untuk membantu mengekalkan kesihatan sepanjang kitaran haid bulanan. GLA ialah asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.


Secara umumnya, GLA Complex berfungsi

    - Menggalakkan kesihatan secara menyeluruh
    - Menyokong sistem imun
    - Minyak borage mengandungi pati GLA semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.



Perbezaan Shaklee


Kebanyakan GLA yang ada dipasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). Manakala GLA Shaklee diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA daripada EPO. Borage juga adalah 3 kali ganda dari segi bioavailability dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organic di Saskatchewan.



Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ia adalah sumber terbaik Omega 6. Ia digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara dengan Shaklee Guard, antioksidan semula jadi yang dipatenkan. Bioavailability terbukti secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.




Manfaat Utama


1. Herba Tradisi yang Dipercayai

Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ia merawat ulser, melawan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. Mengawal selia estrogen dan testosteron

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

3. Melambatkan menopous

Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman ,depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4. Memperbaiki Prostatomegaly

GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5. Memperbaiki tekstur rambut

Memperbaiki rambut kering dan rambut gugur.

6. Menentang Kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser

7. Menurunkan berat badan

- Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai berat badan cantik.

8. Memperbaiki inflamasi kulit

Ianya mengurangkan inflamasi kulit ,eczema, allergi, kagatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yan terjadi dari rheumatisma dan artritis.

9. Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan kadar kandungan gula dalam darah. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

10. Mencegah tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil.

HARGA: RM91 (60 BIJI)


Hafid Sulaiman
FB Page: Kesihatan Adalah Anugerah

Hafid Sulaiman - Pengedar Shaklee Anda
Whatsapp 013-3727.508 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...