Saturday 5 July 2014

Meal Shakes: Minuman Protein Untuk Kekal Sihat dan Bertenaga.


Meal Shakes untuk anak anda kekal cergas dan sihat
Dengan gaya hidup yang lasak dan berlari aktif, kanak-kanak tidak punya waktu untuk duduk diam dan menikmati makanan yang seimbang. Sebab itulah mereka memerlukan pilihan makanan segera yang baik untuk mereka dengan pilihan kandungan rendah lemak dan rendah glisemik seumpama Shaklee Meal Shakes. Ini adalah minuman protein yang terbaik untuk kekal sihat dan bertenaga.

Makanan Segera Tanpa Curiga


Meal Shakes diambil sebagai sarapan pagi untuk meningkatkan protein dalam tubuh anda. Menambah minuman protein ini pada diet harian anda juga merupakan suatu cara yang mudah, selesa dan sihat untuk memastikan pengambilan protein optimum untuk kita sekeluarga.

Meal Shakes memberikan 19 vitamin dan mineral penting sebagai asas untuk kanak-kanak yang sedang membesar dan remaja untuk kekal sihat dan bertenaga. Ia adalah sumber pemakanan serat dan protein terbaik. Meal Shakes kaya dengan sumber kalsium dan juga mempunyai Glisemik indeks yang rendah.

Meal Shakes menyediakan hidangan lengkap asid amino serta nutrisinya mudah diserap oleh badan untuk kegunaan harian. Ia diperbuat daripada bahan bahan semula jadi – buah-buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem badan daripada peringkat bayi sehingga dewasa.

Meal Shakes adalah sarapan pagi yang penuh berkhasiat dan merupakan pilihan yang bijak…

Manfaat Meal Shakes


#1. Nutrisi Lengkap

Menyediakan 19 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan zat akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

#2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel- sel imunisasi dan sebagainya.

#3. Untuk Pembesaran

Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

#4. Anti oksidan

Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksida yang melawan jangkitan dan melambatkan proses  anti-penuaan.

#5. Pemulihan Kulit

Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, zat besi dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan kecantikan kulit.

#6. Detoksifikasi

Kaya dengan serat larut yang membantu untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada usus dan perut.

Nutritional Fact


Each Serving (34g) (1/4 cup) provide
Energy
125 (525kj)
Carbohydrate
23 g
Total sugar
16 g
Protein
7 g
Fat 0.5 g

     Monounsaturated fatty acid
0 g
      Polyunsaturated fatty acid
0 g
      Saturated fatty acid
0 g
      Trans Fatty acid
0 g
Cholesterol
5 mg
Dietary Fiber
3 g
Calcium
200mg
Sodium
80 mg
Vitamin C
18 mg
Vitamin E
7 mg
Niacin
7 mg
Iron
6 mg
Zinc
6 mg
Vitamin B6
0.6 mg
Thiamin
0.5 mg
Riboflavin
0.2 mg
Vitamin A
375µ
Folic Acid
140 µ
Yeast (Selenium Yeast, Chromium Yeast, Molybdenum Yeast)
92.8 µ
Iodine
52.5 µ
Vitamin B12
1.5 µ
Vitamin D
1 µ

Rasanya sangat lazat dan boleh dicampur dengan jus buah-buahan dan minuman lain untuk menampung kekurangan vitamin dan mineral. Meal Shake tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

Inginkan anak anda kekal sihat? Meal Shakes adalah pilihan yang tepat.

Hubungi saya untuk mendapatkan minuman protein Meal Shake untuk tenaga yang terbaik.

Hafid Sulaiman
SMS/WhatsApp: 013-3727 508
FB Page: Kesihatan Adalah Anugerah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...