Wednesday 1 October 2014

Vitamin C Itu Telah Hilang

Kenapa kurang vitamin C dalam makanan harian

Vitamin C atau Asid Askorbik merupakan vitamin larut air. Vitamin C mudah diperoleh daripada buah-buahan beri, buah-buahan sitrus dan sayuran hijau. Vitamin C boleh hilang semasa memasak atau semasa dimasukkan ke dalam air masakan. Pemotongan dan membiarkan buah-buahan dan sayuran terdedah kepada udara boleh menyebabkan kehilangan vitamin C yang banyak. Jadi, apa yang anda makan hanyalah makanan tanpa Vitamin C yang telah hilang atau yang semakin berkurangan.


Kenapa Vitamin C Itu Sudah Hilang???


Kesedaran dan keprihatinan anda untuk memilih makanan yang berkhasiat yang mengandungi Vitamin C adalah satu tindakan yang terpuji. Vitamin C sebagai antioksidan sangat bermanfaat untuk tubuh kerana ia terlibat di dalam banyak fungsi tubuh.

Namun lebih daripada itu, anda harus mengetahui bagaimana untuk menguruskan makanan tersebut agar dapat memaksimumkan manfaat daripadanya.

Cara masak, cara potong, masa yang diambil sebelum dimasak, suhu yang digunakan untuk memasak, cara penyimpanan dan mungkin banyak lagi faktor yang mungkin berkait rapat dengan kehilangan vitamin C atau nutrien lain.

Lebih awal daripada itu, jika anda teliti, bagaimana cara penanaman, pembungkusan, pengawetan, penghantaran dan macam-macam lagi proses yang dilalui sebelum sampai kepada anda. Setiap proses itu boleh menyebabkan kekurangan dan kehilangan Vitamin C dan nutrien lain.

Semua itu perlu anda ambil kira agar anda memperoleh manfaat yang maksimum.

Anda boleh baca dan buat kajian sendiri mengenai hal ini.

Di sini, saya ingin kongsikan kepada anda salah satu pilihan terbaik yang lain, sebagai makanan tambahan kepada hidangan harian anda untuk memenuhi keperluan Vitamin C anda. Ia bagi menggantikan vitamin C yang telah hilang.

Kehidupan Yang Harmoni Bersama Alam


Shaklee telah mengenal pasti kelemahan yang ada pada makanan yang anda makan sekarang. Maka kerana itu, Shaklee telah berusaha untuk mewujudkan kehidupan yang harmoni bersama alam semula jadi dengan menghasilkan produk makanan tambahan.

Produk yang dihasil telah melalui pelbagai ujian dan kajian yang terperinci bagi menjamin kualiti dan mutu keberkesanan bagi setiap produk.

Maka disebabkan itu, Vitamin C yang dikeluarkan oleh pihak Shaklee adalah vitamin yang terbaik yang mampu memenuhi keperluan harian anda yang bertindak sebagai makanan tambahan.

Shaklee percaya alam semula jadi merupakan jawapan kepada hidup yang lebih sihat dan jangka hayat yang lebih panjang. Shaklee menjalankan lebih daripada 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran bahaya agar setiap produk dijamin keselamatannya.

Vitamin C yang diperkenalkan oleh Shaklee menawarkan vitamin C 500mg dengan kawalan pelepasan secara semula jadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa  5 jam..

Sains Shaklee memastikan Vitamin C disalurkan terus menerus bagi mengekalkan kecergasan anda.

Dengan supplement kesihatan ini, tiada lagi Vitamin C yang hilang daripada makanan anda.

Jika anda bertanya, perlukah seseorang itu mengambil supplement kesihatan? Mungkin ini adalah sebahagian jawapannya.

===============

Terima kasih kerana membaca perkongsian ini. Anda membaca kerana ada prihatin dan sedar tentang keperluan anda dan keluarga.

Jika anda berminat memenuhi keperluan harian anda sekeluarga dengan Vitamin C yang dikeluarkan oleh Shaklee, segera hubungi saya.

Tindakan segera anda, amatlah dihargai oleh orang yang anda sayangi.

Supplement Vitamin C terbaik untuk kesihatan
PILIHAN TERBAIK VITAMIN C TAMBAHAN
====================
Jika anda memerlukan supplement antioksidan yang dijamin selamat, berkesan dan semula jadi, anda boleh berhubung dengan saya untuk khidmat nasihat percuma:
====================
Anda boleh berjimat sehingga 20% jika anda menjadi ahli Shaklee dengan bayaran RM65 untuk pendaftaran seumur hidup.

Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam


Hafid Sulaiman
SMS/WhatsApp: 013-3727 508
FB Page: Kesihatan Adalah Anugerah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...